Autizam forum

Autizam forum


You are not connected. Please login or register

Većini predškolaca s posebnim potrebama nedostaju osnovne motoričke sposobnosti

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

Pepita


Admin
Petak, 30 Travanj 2010 00:00 Andreas Dominick Varga


Predškolci s posebnim potrebama u urbanim područjima ne samo da su izloženi potencijalnom riziku od neuspjeha u učionici - već će najvjerojatnije imati problema i na školskim igralištima i atletskim stazama, navodi se u istraživanju.
Nova studija utvrdila je da preko 80% predškolaca s posebnim potrebama iz dva urbana područja pokazuju značajnu razvojnu zaostalost u osnovnim motoričkim sposobnostima kao što su trčanje, skakanje, bacanje i hvatanje. To znači da su u opasnosti od odustajanja od fizičkih aktivnosti i okretanja svijetu pretilih tinejdžera i odraslih, smatra Jackie Goodway, vodeći autor studije i izvanredni profesor fizičke aktivnosti i obrazovnih usluga na Ohio State University.
"Temeljne motoričke sposobnosti - trčanje i hvatanje te bacanje i udaranje - osnove su kretanja", rekla je Goodway. "Ako djeca ne nauče abecedu, tada ne mogu čitati. A ako ne usvoje osnovne motoričke sposobnosti neće sudjelovati u sportu ili vježbanju. To je problem s kojime se djeca moguće suočavaju u ovoj studiji." Goodway je provela istraživanje u suradnji s dvama bivšim polaznicama doktorskog studija: Leah Robinson, s Auburn University (Sveučilište Auburn) i Heather Crowe, s Towson University (Sveučilište Towson). Njihova studija objavljena je u posljednjem broju časopisa Research Quarterly for Exercise and Sport .
Istraživači su proučavali 469 predškolske djece upisane u urbanim, državnim programima namijenjenih mladima s posebnim potrebama. Uključeno je 275 djece, pretežno Afroamerikanaca, sa srednjeg zapada te 194 djece, uglavnom latino podrijetla, sa jugozapada SAD-a. Djeca su ocijenjena korištenjem standardiziranog testa motoričkih sposobnosti. Sudjelovala su u testovima lokomotornih sposobnosti koje uključuju trčanje, skakanje, poskakivanje, preskakivanje, klizanje i galopiranje. Također su procijenjena na sposobnosti kontrole predmeta kroz testove bacanja, hvatanja, udaranja, zamahivanja, vođenja (driblanja) i rolanja. Rezultati su pokazali da je 86% ostvarilo manje od 30% na državnoj razini, što se smatra zakašnjelim razvojem.
Dok su djevojčice i dječaci imali slične rezultate na lokomotornim sposobnostima, djevojke su znatno lošije od dječaka prošle na testu kontrole predmeta u kojima se koriste predmeti kao što su lopta ili palica. Dječaci su u prosjeku postigli 22% na kontroli predmeta, dok su djevojke postigle 11%. Općenito, djevojke svake pojedine društveno-ekonomske kategorije ostvarile su slabiji učinak od dječaka u testovima kontrole objekta, rekla je Goodway. Međutim, djevojčice s posebnim potrebama ostvarile su mnogo slabije rezultate od drugih djevojčica na tim testovima.
"Ovi zaključci mogu iznenaditi ljude koji su uvjereni da djeca ne trebaju poduku u motoričkim sposobnostima", ustvrdila je Goodway. "Većina ljudi, čak i mnogi pedagozi, smatraju da se motoričke sposobnosti jednostavno prirodno razvijaju u djece, no naše istraživanje jasno govori da to nije istina", rekla je Goodway. "Kao i kod svake vještine, postoji potreba da za podukom, postoji potreba za praksom, postoji potreba za povratnom informacijom. Na taj način djeca ovladavaju tim motoričkim sposobnostima."
Problem je taj da djeca iz zapostavljenih, naseljenijih četvrti ne uživaju jednake mogućnosti poput ostale djece prilikom igranja u parku i dvorištima gdje mogu naučiti trčati, skakati, uhvatiti loptu, driblati u košarci. "Njihovi parkovi možda obiluju uličnim bandama, nemaju sigurna dvorišta, često ih odgajaju samohrane majke koje rade nekoliko poslova i nemaju ih vremena nadgledati dok su vani", smatra Goodway.
"Većinu svojega vremena ova djeca provode sjedeći u školi, a zatim se odlazi kući da bi se sjedilo ispred TV-a." Dok djeca u ovoj studiji čine uglavnom manjinu, Goodway smatra da bi se rezultati mogli primijeniti na bilo koju djecu iz zapostavljenih sredina. "Podrijetlo nije bitno. Ovdje je riječ o siromaštvu", rekla je. Goodway je izjavila da je osmislila intervencijski plan pomoći predškolskoj djeci poput onih u ovom istraživanju, a trenutno razmatra njegovu učinkovitost. Preliminarni rezultati pokazuju da djeca sa posebnim potrebama koja u najranijoj životnoj dobi usvoje motoričke sposobnosti, mogu u značajnoj mjeri "profitirati".
Goodway je rekla da se nada da će Head Start i drugi programi namijenjeni predškolcima sa posebnim potrebama započeti s inkorporiranjem tjelesne i zdravstvene kulture u značajnijoj mjeri u sklopu onoga što nude. Učitelji predškolskog uzrasta također trebaju više naučiti o podučavanju motoričkih sposobnosti. "U prilici smo tijekom najranijeg djetinjstva poučavati djecu sa posebnim potrebama usvajanju motoričkih sposobnosti i tako im pomoći da se vrate tamo kamo i pripadaju", izjavila je Goodway. "Jednom kada dođu do kraja osnovne škole, teško ćemo promijeniti njihove stavove i ponašanje."

Izvor


_________________
P. 1998.g-pervazivni razvojni poremećaj




If someone tells you they have 'found the cure' 'cause' for Autism make sure you see their Nobel Prize before you buy whatever they are selling.

View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum